1 Eylül 2013 Pazar

Almanya'nın Meşhur Pastası Käsekuchen pratik tarifi

Selamün Aleyküm

Hayırlı bir pazar geçirmenizi diliyorum.

Belki de büyük bir hevesle başarılı olduğu için içim içime sığmayarak yazdığım bir post ve tarif olacak bu.

Eski bir gurbetçi alamancı olarak :) aklıma oranın meşhur keki olan Käsekuchen düştü yani Türkçesi peynir pastası. Önce Türk sitelerindeki tariflere baktım. Pastanın ana malzemesi quak adı verilen bir lezzet. Ama Türk tariflerinde genelde labne ile yapılıyor ve bence labne tadı bu pasta için uygun değil. Pasta daha önce yediğim için ve quak'in tadını bildiğim için uygun gelmedi. Quak Almanca dan Türkçeye çevrildiğinde çökelek, tuzsuz peynir, süzme yoğurt manalarına geliyor ve bence en en en uygunu quak için süzme yoğurt çünkü çok çok hafif bir lezzeti var labne bu pasta için ağır bence.


(Meyveli tarifi için tıklayınız  http://gulihan.blogspot.com.tr/2014/12/meyveli-kasekuchen.html)
Alman pastası


Almanya da da bu pastanın bir çok çeşidi var. Aslında tam öz Käsekuchen çok eskilerde yöresel peynirler katarak yapılırmış. Şuanda Almana da bir çok çeşidi var meyveli üstünde kıtır kekli gibi artık bundan sonra bende bol bol yapacağım çünkü gerçekten çok çok basitmiş.

Aklıma Käsekuchen düştü düşmesine ama malzemeleri tam anlamı ile netleşmeyince kafamda Alman sitelerine baktım ve en mantıklısı bu sitedeki tarif geldi ve bunu uyguladım  Orjinal Almanca Tarifi.

(Meyveli tarifi için tıklayınız  http://gulihan.blogspot.com.tr/2014/12/meyveli-kasekuchen.html)


Käsekuchen Gülihanca Yapımı :) 
Malzemeler;

Hamur malzemesi; 1.5 su bardağı un, yarım bardak şeker, 75gr tereyağı veya margarin, 1 adet yumurta, 1 adet vanilya şekeri, 1 yemek kaşığı kabartma tozu.

İç malzemelesi;500 gr süzme yoğurt, 2,5 bardak süt, 3/4 fincan sıvı yağ, 3/4 fincan şeker , 2 yumurta, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 vanilyalı puding, vanilya şekeri. 

En başta yuvarlak kelepçeli kalıbımızı (benim kalıbım Kalp şeklinde idi) altı kısmına yağlı kağıdı sıkıştırıyoruz. Yada bolca yağlıyoruz.
Hemen ardından hamuru için malzemelerimizi hazırlıyoruz. 1.5 su bardağı un, yarım bardak şeker, 75gr tereyağı veya margarin, 1 adet yumurta, 1 adet vanilya şekeri, 1 yemek kaşığı kabartma tozu.
Şeker, margarin,vanilya şekeri ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Unu ve kabartama tozunu ilave edip kurabiye hamuruna benzer bir hamur elde ediyoruz.

Kalıbımızın kenarlarını da elimizle hafifçe yağlıyoruz. Ve kalıbın tabanına elimizle hamuru yayıyoruz.

 ortasını birince parça parça kenarlarında yapıyoruz. Bu arada fırınımızı açıp ısıtıyoruz.
Şimdide iç malzemesini hazırlıyoruz.

Orjinal tarifinde 1 kilo süzme yoğurt diyor ama benim tahminime göre benim süzme yoğurt anca 500-600  gr idi. 500 gr tam geliyor. Ben Eker marka süzme yoğurdu beğendim acı tadı yok tam kıvamında katı süzme yoğurt sulu olursa güzel olmaz. 

500gr süzme yoğurt, 2,5 bardak süt, 3/4 fincan sıvı yağ, 3/5 fincan şeker, 2 yumurta, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 vanilyalı puding, vanilya şekeri. 

İlk önce şeker, yumurta,süt, yağ vanilya şekeri ve limon suyunu iyice çırptım.
Daha sonra toz halinde pudingi ve süzme yoğurdu ekledim pürüzsüz bir karışım olana kadar çırptım. En sonda limon kabuğunu rendeledim.
Karışım pürüzsüz olunca Kek kalıbına dikkatlice döktüm.
Önceden ısıtığımız fırına 200-180 derecede 50 dk pişirip kapatınca 10 dk da fırını kapatıp içinde bekletiyoruz. Üstü hemen yanmasın diye Alemiyüm folya koyabilirsiniz. En üst kenarları yemen yanıyor teleşa kapılmayın tabanı hemen yanmıyor.

Pişince bir soğuyana kadar kalıbımızda dinlendiriyoruz. Sıcakken kalıbı açmaya çalışmıyoruz.
Soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp en az 2 saat buzdolabında bekliyoruz. Ben bir gece buzdolabında dinlendirdim. Sabah sabırsızlıkla tadına baktım tamamen orjinalı ile aynı tadı yanlız benim şeker sevdam yüzünden azıcık şekerli olmuş olsun oda nazarlık. Çok çok basit bir tarif ve bana çok hafif geldi ustalık eserimle çok mutlu oldum tuttar mı diye çok düşünmüştüm Allah'in izni ile oldu :)))) inşallah sizlerde denersiniz ve yorumlarınızı benle paylaşırsınız afiyet olsun mutlu haftasonları.

Käsekuchen tarifi

27 yorum:

  1. Cheesecake gibi bir pastaymış.Üstüne bence meyve sosu da yakışır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle bir çeşidide var bu pastanın bir çok değişik usulu tarifi mevcut:)

      Sil
    2. bende uzun zaman Almanya'da yaşadım ve peynir pastasını çok özlemiştim
      tarif için teşekkürler...

      Sil
    3. beğenmenize çok sevindim :))

      Sil
  2. cok lezzetlı duruyor elıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sirf bu tarif icin en kisa zamanda kelepceli kalip alacam :) cunku benim damak zevkime yakin gorunuyor..ellerine saglik..bu arada 1 kg suzme yogurt 9 tl mi ??? :o cok sasirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok çok sevindim sağol canım Allah razı olsun :) evet canım oturduğum mahalleden dolayıda olabilir fazlaca market yok benim mahallemde

      Sil
  4. ahahah evet buranin meshur pastasi bayilirim bende üzerinede krem santi ohhhh yemede yaninda yat :) instagamda görmüsdüm zaten pastani canim ellerine saglik cok güzel görünüyor eminim tadida harikadir :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım sağol :))

      Sil
  5. Ellerinize sağlık..blogunuzu takibe aldım banada beklerim. amediam.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım hemen geliyorum inşallah :)

      Sil
  6. ilk kez duyuyorum ve denemek istiyorum bende.Senin anlatımınla çok güzel olmuş.Görünüşüde harikulade :) eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. oo ellerine sağlık Gülihan.Nefis olmuş.Sevgilerimle canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım Allah razı olsun :))

      Sil
  8. ufff çok güzel görünüyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. bende almanyada yasiyorumm hep disarida yiyorum bu kuchen i ama bugün evde denemek istiyorum iftar dan sonra denemi oluruz umarim, sizin tarifinize göre yapacagim, umarim güzel olur sonucunu yazarim size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah çok güzel olmuştur merakla bekliyorum sonucunu almanyada olupta evde yapmanız daha bir güzel :)

      Sil
  10. yorum yazdim ama sanirim gelmedi ben almanya dan sizin verdiginiz tarifi uygulayacak kisiyim, yaptim käse kuchen i tipki sizin verdiginiz tarifi uyguladim yalniz ben süzme yogurt yerine quark kullandim, :) tek kelimeyle harika, mükemmel oldu, cok tesekkür ederim taifiniz icin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmez olurmu cevap bile yazdım yorumlara hemen dönemiyorum kusura bakma ama çok çok çok sevinçle okudum inan tarifi beğenmene çok sevindim hele almanyada uygulaman ve başarılı olması dahada güzel afiyet olsun inşallah tekrar beklerim :)

      Sil
  11. Çok lezzetli görünüyor :) Elinize sağlık..
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Beğenmenize sevindim hemen gelirim tabi blogunuza :))))

    YanıtlaSil
  13. Harika görünüyor,ellerinize sağlık..Ben de notumu aldım.İlk fırsatta deneyeceğim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok ama çok sevindim inşallah memnun kalırsınız yaparsanız gene yazın :)

      Sil
  14. Merhaba
    Almanların acaba ARANCA gibi adı olan bir pastası var mı?

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar. Ben de 4 yıl kadar Almanya’da yaşamıştım ve en çok bu pastayı sevdim. Bu tarif gerçekten birebir lezzet veriyor. Sık sık yapıyorum çok teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.