11 Eylül 2014 Perşembe

199. yazımla Diyetçilere selam ola :)

Selamün Aleyküm,

Blogumda yayınladığım 199. yazım:) ve 200. Yazımda inşallah bir Çekiliş ile siz değerli okurlarıma bir hediyem ü olucak.



Tam 3. yıldır Bloggerım ve bundan çok mutluyum. Bu 3 yıl içinde sıfatlarım çalışan, hamile, anne ve ev hanımı olarak değişse de hedefim hep aynı çizgide ilerledi sağlığım dan olmadan, sporla ve özgün tariflerle hedeflediğim kilo ve fitliğe erişebilmekti. Blogumun ilk açılış amacı bu idi hem kendimi hemde benim gibi bu konu da çok zorluk çeken bir çok yöntem denemiş ama her seferinde nefsi ile başbaşa kalmış insanlara destek olabilmek tariflerimi paylaşabilmek en önemli sebeplerdendi.

Uzun Yıllar obez ve bilinçsizce tamamen nefsi istekler doğrultusun da beslendim. Yemek yemeyi ve yapmayı çok severim böyle de bir ailede büyüdüm ailenin bütün fertleri iyi yemek yapar :) hepsini çok ama çok severim :). Fakat bir yerden sonra sağlık sorunlarım da çıkınca ve daha ömrümün baharında iken 26 yaşında Hiper tansiyon teşihisi konulunca durup uzun uzun düşündüğümü çok iyi hatırlıyorum. 
Diyet yapmak,sevdiğim yemeklere sınır koymak ve hele en zoru olan bir yere misafir gitmek, ikramlardan  yememek için direnmek veya evime misafir geldiğinde yaptığım ikramlardan yememek benim için gerçekten tam bir nefis mücadelesi idi bunu şişmanlık çekmeyen ve kilo vermek için çabalamayan bilmez burda sorun sadece yemek yememek değil bunu hayat biçimine çevirmek kabul etmek, sevmediğin o sebzeleri yemek, bunlara alışmak ilk yıllar çok ama çok zordu. Kaç gece sadece sinirimden ve üzüntümden nefsimle mücadeleden yorulduğum için ağlayarak uyuduğumu biliyorum evet bunları  hepsini yaşadım ah evet birde spor var istisnasız her seferinde nefret ederek başlıyorum bu hala daha böyle ama 5 dk sonra spor benim için keyiffe dönüşüyor ve sonrasında mutlu oluyorum.

Evet artık öğrendim nasıl beslenmem gerektiğini kendi vucudumun neye ihtiyacı olduğunu öğrendim. Çok çabaladım çok uğraştım 24 yaşımda yeme alışkanlığımı değiştirmek bunu adepte olmak tam 2 senemı aldı. Blogumda bolca bahsettim daha sonra bir süre ara verdim malum Allah bana iyi ki var dediğim bir evlat nasip eti çok şükür ve bildiğiniz gibi diyet maceram oğlumun 4 aylık olması ile devam eti. 

Hamileliğim de aldığım kiloları veremeyeceğim endişe duydum ve ozaman anladım ki evet artık gerçekten bilinçli idim bunu artık gerçekten istiyor ve endişe duyuyordum inanın sırf bu düşünce bile beni mutlu eti. Oğlum 4 ayına geldiğinde artık gerçekten bunalmış ve bir an önce bıraktığım kiloma dönmeyi aynada ki yansımamdan kurtulmayı çok istiyordum ve yeniden çok azmettim hem bebeğimin rızkını kesmemek için hem de sağlıkla zayıflayabilmek için gerçekten uğraştım ve başardım 8 kilodan kurtuldum 4 ayımı alsa da yavaşta olsa hedeflerimi küçük tutarak kararlı biçim de illerledim. Çok şükür şimdi çok daha hafif ve mutluyum. 

Hem bebeğe hem eve zaman ayırıp birde çabuk sıkılan bir insan olup sürekli farklı lezzetler arayan biri için bu gerçekten zor bi dönem oldu fakat eşim sağol olsun ev için deki yeri geldiğinde danıklığa:) yeri geldiğinde basit akşam menülerine razı olarak ki kendisi yemek konusun da asla sıkıntı vermez beni bu konu da herzaman destekledi ben yemiyorsa  oda abartılı şeyler yemeyerek veya istemeyerek evde bana destek oldu. Zaten diyete başlamamda ki en iyi destekçilerimden biridir ve ben böyle olmasından çok memnunum kendisine teşekkürü bir borç bilirim :)). 

Evimiz de tv yok yani varda minacık eski usul 3-4 kanal çeken bitan var oda bu sene annem bizimle iken sıkılmasın diye :)). Evet tv ile aram yok tv izleyeceğim o boş vakti kendime interneten diyetim için yararlı olacak ne varsa araşıtırıp pişirip taşırmakla geçiyor. İnternet 
ortamını seviyorum yararlı olduğu sürece çok olumlu etkileri var.

İnstagram hesabınında zayıflamam da ki etksi %100 olduğu kesin :))). Orda çok güzel arkadaşlıklar edindim ve beraber zayıflayarak günlük anlık fotograflarla motive olabildik burdan hepsine selam olsun. :))) Motive olmak için sporcuların, diyetisyenlerin ve diyet yapanları takip etmek en büyük etkenlerden birisi. 

Evet bu 199. yazım sene 2014 yaş 29 olucak inşallah ve hedef  31.05.2015 de Hedef kilo 58-59 tartıda görmek ve 

Başardım 

diyebikmek kendi şahsı arbamın mutluluğunu sizlerle paylaşabilmek inşallah olacak uzun fakat sonu sevinç dolu olsun inşallah. 

Tabi şuan için ara büyük hedefim 4 ekim bayram günü 79 kilo ile iki yıl önce giydiğim elbisemi yeniden giyebilmek.

Son olarak arkadaşlarıma motive olmaları için önerilerim;

-Tabi ki her zaman önümüzde hedefler olmalı ana hedef ara hedefler ve küçük hedefler yapıyoruz mesela şuan en son 83.8 idim bir sonraki tartı günüm 82.9 hedefini koydum.

-Araya büyük kilolar verilince mesella -5 -10 gibi rakamlara ulaşınca bir hediye koyunmesela ben 79 gördüğüm gün ütü alıcam :)))) eşimden ricam bu oldu.

-Kesinlikle eğer iradenize güvenemiyorsanız kimseye diyetteyim demeyin yorumlara ve önerileri kafanız almıyorsa çaktırmayın ama gitiğiniz yerde en sağlıklı seçenek ne ise onu yeyin. Çünkü ben diyetteyim deyince insanlar ne yediğinize daha çok bakar.

-Bir öğün deli gibi yemiş olabılırsiniz batı balım yan gider demeyin hemen diğer öğünü hafifletin ve hiç bozmamış gibi ilerleyin. 

-Su varya su onu içmezseniz kilo malesef çok yavaş gider sadece su içerek miktarını 3 litre tutarak yemek yeme şekli aynı kalmasına rağmen zayıflayan arkadaşım var selam olsun ona da:) 

-Haftada enaz 3-4 gün 1 saat sadece yürüş yapmanız bile diyetinize fayda verir. Deli gibi kendinizi bıktırarak sıkılarak sporu eziyete çevirmemye ve kattı kurallar koyarak bıkmaya çalışın. 

-Eve kesinlikle zararlı hiç bişe almayın ki kriz anında yemeyesiz evde ki diğer bireylerde sağlıklı atıştırmalıklar alabilirsiniz.

-Akşama kadar diyete uyup akşam saat 9-10 gibi açlıktan pes etmeyin mutfak yerine gidin uyuyun ben bunu çoook yapmışımdır. 

-Kendinize diyet arkdaşları bulun ve yarışın bunun ilanılmaz faydası oluyor sosyal medyada bunu için çok seçenek var.

-Kilonuzun durduğu zamanlarda asla ama asla pes etmeyin bir anda -3 kilo bile görebilirsiniz sabırlı olun ben aylarca beklediğimi bilirim.

-Kendinize 38 beden kıyafetler alın ve bunu hep gözünüzün önünde olacağı biyerde bırakın. her an motive olun.

- Mutlka vucut ölçünüzü alın kilo veremediğiniz dönemde ölçümlerde eksi çıkınca motive olursunuz bu kas yaptığınızı  işaretidir.

-Sadece çayı bile şekersiz içmek bunu başarmak bile gurur kaynağıdır.:)

-Şeker yemeden 1 hafta geçirmeyi deneyin bir hafta sonra yiyeceğiniz ödül tatlısı belirleyin ve onu ilk yediğiniz anda 1 hafta önce yediğiniz kilo kilo şekerin onun kadar tatlı olmadığını nefsin insanı nasıl da hep daha fazlasını istemye itiğini görün.

- Kendinize evinizin maddi durumu ve imkanları doğrultusunda ya bir haftalık yada 3-4 günlük yemek listesi yapın sırf bunu yazmak planlamak bile kafanıza diyetın daha iyi yerleşmesini uygulanmasını sağlıyor. Ben bazen hiç uygulamasamda inatla gene de yazarım ve buzdolabına asarım buzdolabına her yöneldiğimde bunu görüm. Bu bile yeter.

- Ve en önemlisi niyet edin evet hedeflediğiniz kiloya gelebilmek için nasıl namaza niyet edilir ve bu akıldan geçirilir söylenir kendi kendine aynen öyle niyet edin ben bunu Aidin Salih hanımın Gerçek tıp kitabından öğrendim. yapılacak uygulama için önce niyet ediliyor ve beyine ben bugün diyetımın dışında listemin dışında bişe yemeyeceğim kendini buna hazırla uyarısı verildiği anda nefis beyin buna adapte oluyormuş evet ben bunu denedim niyet etim ve gerçekten kendimi frenleme konusunda başarlılı oldum. Niyet etim bu gün 3 litre suyu içmeye bunu başarmaya ve hedefim varmaya deyip başlıyorum mesela güne inanın çok faydası oluyor. 

Evet bu 199. yazım ve evet ben ne diyetisyenim ne spor hocasıyım nede uzmanım sadece sağlıkla yaşamaya çalışan bu bilgileri kendi vucuduna göre, kendi sağlık sorunlarına göre 
davranan uygulayan ve bunda ilk yıllarda çok zorlanmış beni gibi motive olmak için çabalayan hergün zayıflamayı başarmış insanları  hikayelerini dinleyen ama bu başarının acı çekmeden yorulmadan bitim demeden ağlamadan pes etim demeden olmadığını sizlere göstermek istedim evet kilo vermeyi başarıyorum ama çok zorlanıyorum bu gerçeği kabul ediyor ve bununla yaşamaya çalışıyorum bu blogun amacı tamamen bu buydu çabaşamadan kimse zayıflayamaz...

5 yorum:

  1. ne diyetisyen ne spor hocası ne de uzmansın, ama en büyük motive kaynağımsın :)
    diyet koçu diyebiliriz :)

    o hedef olacak, o ütü eve gelecek :)

    azmine hayran, diyet yapmaya çalışan arkadaşın Oya :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagramın bana kazandırdığı en tatlı arkadaşlardansın bir gün tanışmakta nasip olur inşallah dediğin etkileri verebilmek beni çok mutlu ediyor :))) inşallah seni hedeflerinde gerçekleşecek en kısa zamanda oyacım güzel arkadaşım yorumun için çok sağol kaybolduğumda nerdesın dıye arayan arkdaşım benim ❤️

      Sil
  2. Tesadüfe bak benim de 199 .yayınımdı ve çoğunlukla diyet üzerine:) Rabbim bize kolaylıklar nasip etsin. Şimdiye kadarki defalarca diyet yaptığım zamanlarda gördümki irademi tam toplayamadan yaptığım diyetlerde pek başarılı olamadım. Çok çabuk kilo alan, verebilmek için de nerdeyse aç dolaşmam gerekiyor. Birde evde üç tane çocuk olunca kendime uygun liste pek yapamıyorum. Ben diyetteğim demek olmuyor, istediklerini yapmazsam içim rahat etmiyor. Senin Kadar olamasa da sağlığım için ben de çabalıyorum.isteğin azmin hiç sönmesin diyet koçum benim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir türlü yazmak kısmet olmadı sonunda yazıyorum:) Allah razı olsun rabbim kolaylaştırsın hele 3 çocukla ne zordur ya ben evde şimdilik tekim ve eşim sadece akşamları yiyor yoksa gerçekten evde biri olunca çok zor ama irade olursa insan bi şekilde azim ediyor birde sonuçları görmek çok önemli kilo verdikçe ve bunu gördükçe insan gaza geliyor:) inşallah sağlık sorunlarına şifa olur inşallah istediğin hedefe ulaşırsın kolaylıklar dilerim ablacım

      Sil
  3. Harika diyet tüyoları paylaşmışsınız. Buna ek olarak diyet yapan kişinin gün içinde motivasyonu her zaman yüksekte tutması amacıyla mobil diyet uygulamalarından herhangi birisini kullanmasını da öneriyorum. Kalori hesabını yemek yediğiniz sırada daha kolay yapabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.