22 Ocak 2015 Perşembe

Un Helvası (Kaşık Helvası)

Selamün Aleyküm,

Diyette yaparım Un Helvası da :)). Dün misafirlerim vardı eşim sadece balıkla helva rica eti. Balık tamam bildiğim bir şeyde un helvasını annem çok güzel yapar ama ben 1 kere anca yaptım biraz telaşlandım aslında Gümüşhaneli komşularımızdan gördüm yapılışını sadece ölçüsünü tutturama kaygısı vardı nedense biraz panikledim :)

Sonra güzel bir arkadaşımızın beni cesaretlendirmesi ile engin derin bilgilerime dayanarak ya bismillah dedim sonuçta yapılışını bizzat seyretmiştim.

kaşık helvası gümüşhane


Un Helvası ( Kaşık Helvası)

Malzemeler : 3 su bardağı un, 1,5 su bardağı şeker, 1,5 su bardağı süt, 150 gr Tereyağı, 3/4 su bardağı sıvı yağ, dilerseniz süslemek için fındık içi, ceviz içi, Antep fıstığı.

Yapılışı: Önce süt ile şekerli bir kaba alıp iyice karıştırarak bekletiyoruz. Sıvı yağ ve tereyağını geniş bir tencerede eritiyoruz unu ilave ediyoruz. Tencerenin altını en düşük ayarda sürekli karıştırarak nerdeyse 1 saat kavurdum.
helva

Un hafiften rengi dönmeye  başlıyor bu üsteki resimde ki rengi beklemiyoruz bundan bir iki ton daha açık  olacak çünkü şekerli sütü ekleyince bu rengi alıyor. Kavrulma tamamlanınca ocağın altını kapatıyoruz aman dikkat edin sütlü şekeri sakın bir anda dökmeyin buhardan veya hararetinden eliniz yanabilir. Altını kapatınca iyice eriyen şekerli süt karışımını bir kepçe ile çok az miktarda döküp hemen karıştırıyoruz.
helva


 Bu şekilde azar azar bütün sütü ilave ettikten sonra ocağı tekrar yakıyoruz. İlk anda bu olmadı çok cıvık tutturamadım hissine kapılabilirsiniz bir 20 dakika sonra harika oluyor. Kıvama gelince isterseniz içine ceviz fındık vs. atabilirsiniz tercih sizin. Ben Çay saati gelince tekrar altını açıp ıstım ve ılık servis etim. Misafirler beğendiğine göre en önemlisi evin gurme beyi güzel dediğine göre tarifi paylaşabilirim :) Bunda sonra gelen misafirlerime bolca helva yaparım çok pratik ve sevilen bir tatlı. Afiyet olsun bu şekilde 4 adet tatlı tabağı doldu :)

kaşık helvası


10 yorum:

  1. Geçen gün ben de çok istedim helva kavurmayı ama bir türlü karar veremedim. İrmik helvası kolay ama un helvası daha lezzetli oluyor. Un helvasını bir saat ayakta dikilip, kavurmak zor geldi. İkisinden de vazgeçtim :)) Üşenmeyip, kavuranlar bir güzel helva yerler, ben de fotoğraflara bakarım böyle. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım sürekli başında durmadım ay yoksa bende hayata yapamam :) biyandan başka işler yaptım salata hazırlığı sofra kurma filan o arada gidip geldikçe kavurdum o yüzden en düşük ısı ayarında yaptım bi gün belki benim elimden yersiniz :D sağolun Allah razı olsun :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Ben de çooook severim. Geçen yaptım yine, bu sefer güzel olmadı. Yayına bile koymadım yani :)) Çok güzel yapmışsın renginden belli, tam sevdiğim gibi olmuş. Ellerine ve kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan tutmuyacak diye çok korktum çok heyecan yaptım nedense :D çok şükür ilk deneme için iyi oldu bazen en güzel yaptığım yemek bile tavuklara yem oluyor hiç beli olmaz canım sağolasın :)

      Sil
  4. Kız sen diyette değimiydin:)) bak şimdi:) nefis görünüyor canım. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana değil canım mısafırlere sagol :D

      Sil
  5. Merhaba,harika görünüyor..Çok severim un helvasını..Balığa en yakışan tatlıdır helva..Afiyetler olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.