7 Kasım 2015 Cumartesi

Kış Hazırlıkları -Tarhana Nasıl Yapılır?-


gulihan tarhana

Selamün Aleyküm,

2. kışlık hazırlığım Tarhana idi. Kayınvalidem her sene yapıyor bende yardımcı oluyordum ama kendim hiç yapmadım bu sene bebeciğim ve bende çok sevdiğim için kendim denemek istedim.




Tarhana Tarifi 
2-3 kilo kırmızı biber
1-2 kilo domates
yarım kilo yeşil biber
1 kilo soğan
2 baş samısak
1 demet maydanoz, nane ve dereotu
1 kilo süzme yoğurt
bir cimcik maya hava sıcaksa hiç gerek yok
3-5 kaşık biber ve domates salçası
200 gr beyaz peynir (keçi peyniri daha şifal olur)
tuz, karabiber
aldığı kadar un

bütün malzemeleri temizleyip yıkıyoruz. sıra ile blendirdan geçirip büyük kapaklı bir kaba döküyoruz. en son yoğurdu,tuzu, karabiberi ve peyniri ekleyip iyice karıştırınca unu azar azar dökmeye başlıyoruz. iyiyce yoğuruyoruz kulak memesi kıvamından çok daha yumuşak olacak cıvık kıvama yakın. 5 gün boyunca hergün un ilave ederek yoğuruyoruz. 5 gün sonra un ilave etmeden gene hergün bakıp yoğuruyoruz bu şekilde 10 gün leğende mayalanıyor. Benim hamurum cıvık kaldı un oranını tam tutturamadım ama korkmayın cıvıkda olsa kuruyor guneşlı daha cok ruzgarlı bır gunde balkonunuz varsa ıkı kat temız sofra bezı serıyoruz parçalara bolup bezin üzerınde kuruması ıcın yayıyoruz. Havanın durumuna bağlı olarak cevırere kurutuyoruz.
Kevgiri ters cevırdıgımızde yoğurur gibi tersi tırtıklı olduğu için büyük parçaları küçültür bu kıvamda ise bu şekilde bezın üzerınde dahada küçük parçalara bölünüp iyice tarhana karışıyor. Daha sonra başka bir temiz beze kevgirin bu sefer düz tarafından eliyerek incecik un gibi hale getiriyoruz ( ben gene tersini kullandım bezin kevgii kaldırıp temiz beze elenen tarhanayı elimle aktardım bu şekilde daha kolayıma geldi)ve tekrar kuruması için çok güneşli  olmayan bir yerde 3-5 gün iyice kurutuyoruz güneş direk gelirse rengi beyazlar.
ev yapımı tarhana

3 yorum:

  1. Sağlık deposu, şifa kaynağı tarhana çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  3. yapsam mı yapmasam mı, kasım geldi kurur mu ya derken şimdi sende görünce karar kıldım ki yapmalıyım ben de (: kurumazsa sana yollarım :D

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.