19 Temmuz 2017 Çarşamba

Açık Öğretim Lise AÖL

Selamün Aleyküm,

Ocak 2017 den itibaren Açık Öğretim Liseli oldum. Bu yazımda bahsettiğim gibi ben son eğitimi yerim ve son aldığım okul diplomam Almanya'dan idi. Denklik nerden ve nasıl alınır bu yazımda paylaşmıştım.

http://gulihan.blogspot.com.tr/2017/01/diploma-denkligi-nerden-alinir.html?m=1

Ocak 2017 bu yana 3 sınav dönemi geçirdiğime göre deneyimlerimi paylaşabilirim.

Açık Öğretim Lise Nedir?

Acik lise




Açık öğretim lisesi ya da kısaca açık lise, çeşitli sebeplerle örgün öğretime devam edemeyen ya da eğitimini yarıda bırakmak durumunda kalan öğrencilerin okuduğu lisedir.

Açık öğretim lisesi 1992'de kurulmuştur. Uzaktan öğretim esasına dayanır. Öğretmen ve okul mefhumu yoktur. Öğrenciler basılı yayın, TV ve radyo yayınlarıyla desteklenir. Öğrencilere örgün öğretimle paralel bir eğitim verilir. Liseler bugün 4 yıl olduğu için açık lise de 4 yıl 8 dönemdir. Fakat 18 yaşından büyük öğrenciler yılda üç sınav hakkını değerlendirirse eğitimini 2,5 yılda tamamlayabilir.

Kayıt ve kayıt yenileme işlemleri online olarak yapılır. Öğrencilerin yılda iki kere kayıt yenilemesi gerekir.

Açık öğretim lisesine kimler başvurabilir;

1) İlköğretim/ortaokul mezunu olanlar

2) Lisede iki yıl sınıf tekrarı yapan öğrenciler

3) Aşağıda ismi geçen liselerden ayrılanlar
Genel lise veya mesleki liseler, Anadolu öğretmen liseleri, Askeri ve polis okulları, Sağlık meslek liseleri, Anadolu güzel sanatlar liseleri, Resmi ve özel Anadolu liseleri,Sosyal bilimler liseleri,Yabancı dil ağırlıklı liseler.
4) Açık öğretim lisesi veya mesleki açık öğretim lisesine kayıtlı olup öğrencilik durumu silik olan öğrenciler ile açık öğretim lisesi ya da mesleki açık liselerden tasdikname alan öğrenciler.

5) Türkiye dışına eğitim görmüş olup Türkiye'den denklik belgesi alanlar açık liseye başvurabilir.

Açık lise okuyanlar için prosedür nasıl işler?
Öğrenci belirtilen tarihlerde kaydını yeniler, gerekli ücreti öder. Akabinde dersleri seçer. Önceden bildirilen tarihlerde sene de iki kere sınava girer. Sınavlardan aldığı krediler toplanır. Öğrencinin mezun olması için:

En az 8 dönem öğrenim görmesi,

Toplam kredisinin asgari 192 olması,


Dil ve anlatım dersi başta olmak üzere diğer zorunlu derslerin sınavlarında da başarı göstermesi gerekir.

Açık liseden mezun olup diploma almaya hak kazananlar, sınav sonuçlarının açıklanmasından takriben 2 ay sonra bulundukları il ve ilçelerdeki Halk Eğitim Merkezlerinden diplomalarını alır.

Türkiye'de yüz binlerce açık öğretim lisesi öğrencisi bulunmaktadır. Açık lise mezunları da normal lise mezunları gibi YGS ve LYS'ye girerek istedikleri üniversitelerde okuyabilir. Açık liseliler, herhangi bir hak sınırlamasına maruz kalmaz.

Açık öğretim Lise Derslerin Nasıl Çalışmalı?
Açık öğretim Lise Dersleri En Kolay Nasıl Geçilir?


Çalışarak evet en kolay şekilde geçmenin tek yöntemi çalışmak. Ben denklikle başladığım için 96 kredi ile 11 sınıfdan başlamış oldum. Açık öğretim lisesin de sınıf değil dönem önemlidir yani ben 4. Dönem bitirmiş sayılıp 5. Dönemden başlamış oldum mecburi olan 8 dönemi bitirmek için Ocak 2017 de ilk sınava girdim.  İkincisi Mart 2017 üçüncüsü Temmuz 2017 sınavına girerek 3 dönem tamamlamış oldum 7 döneme geldim. İlk sınavında 35 kredilik ders seçtim ve tam 35 kredi aldım.
32 yaşındayım bir çocuk annesiyim beli sorumluluklarım var sınavdan 1-2 ay önce günlük sorumluluklarım bittiğinde her fırsat ders çalıştım. Tabi ki denklikle geldiğim için hazır krediye sahiptim ve 9. 10. Sınıf derslerinden sayısal ve sözel olarak muaf sayıldım  çünkü ben bunları yurt dışında ki son eğitimim de zaten okumuştum. Belirtmek isterim ki mecburi ders sayım hem az hem de sözel ağırlıklı idi. Buna rağmen Türkiye eğitim sistemine ayak uydurmaya çalışıp ilk dönem sınavında 15 dersi başarı ile geçip 35 kredi ile tamamladım.

Ders seçimin de mecburi dersleri seçtikden sonra bana sunulan seçebileceğim dersleri Açık Lisenin ders kitapları sayfasından bunu başarabilirim dediğim derslerin kiraplarini indirip önce inceledim konuları nedir? Önceki sınavlarda çıkmış sorular nasıldır ? Bunlara mutlaka baktım bazen kolay diye düşündüğünüz ders kitaba baktığınızda zor olabilir mesela ben mantık 1 kitabını inceledim ve kolay dedim mantık 2 kitabına bakmadım ve sonra fark etim ki mantığın bir de sembolik mantık denen bir kısmı varmış :-) ve ömrümü yedi diyebilirim. İşte bu gibi kolay deyip sadece ders ismi ile seçmek yanlış olabilir ben sözelciyim ezberim kuvvetli fakat sayısal becerim yok.

Mecburi derslerden mesela dil anlatımını seçtiniz birde ayrıyeten seçmeli dil anlatım dersini seçerseniz buda sizin için kolaylık olur. Şöyle ki bu derse zaten çalışmış oluyorsunuz 20 soru değilde toplam 40 soru çözerek aynı kitap aynı derslerden bir 20 soru daha sözmuş oluyorsunuz. Bu bence güzel bir fırsat iki ayrı ders çalışmaktansa bir derse iyi çalışıp 40 soru çözmek daha mantıklı o yüzden seçmeli olarak ikinci sefer çıkan aynı dersi mutlaka aldım.

Ders seçme işlemi bitirdikten sonra hemen halk eğitim merkezine gidip kitaplarımı temin ediyorum. Bazılarını da telefonuma indiriyorum böylece heryer de okuma imkanı oluyor. Bir kitaba başlayıp notlar alarak okuyup bitinc bazı internet sitelerinden ve açık lise mili eğitimin kendi sitesinden geçmiş dönemlerde çıkan soruları çözüyorum. Bunun çok büyük faydası var nasıl sorularla karşılaşacağinizi bilmiyorsunuz ve dersi iyice anladiniz mi kendinizi test edebiliyorsunuz.

AÖL SINAV SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANACAK?
Sınava katılan öğrencilerin merakla beklediği sınav sonucu MEB'in işlem takvimine göre 31 Temmuz 2017 tarihinde  http://aolweb.aol.meb.gov.tr sitesinde açıklanacak. Sınav sonucuna ulaşmak isteyen öğrenciler, Açık Öğretim Lise öğrenci girişinden öğrenci numarası ve güvenlik kodu aracılığı ile sonuçlarını öğrenebilecekler. Sınav sonuçları yazılı olarak adreslere gönderilmeyecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.